Tuesday, June 9, 2009

Berjaya dengan usaha

Akm wbt;

Har ni saya mengajar tiusyen mathematic untuk pelajar PMR. Dalam proses pengajaran, saya menekankan konsep drilling kepada pelajar. Ini adalah mengasah kemahiran mereka setelah mereka mempunyai ilmu mathematik. Saya mengajar topik Algebraic expression. Algebraic expression adalah satu topic yang amat2 penting dikuasasi oleh semua pelajar matematic kerana pemahaman dan kemahiran terhadap topik ini akan digunapakai dalam mana2 topic yang akan dipelajari seterusnya; baik diperingkat PMR, SPM, STPM hinggalah ke universiti dan dialam pekerjaan nanti.

Suka saya ingatkan kepada para pelajar supaya jangan sekali2 jemu untuk membuat latihan (muntah pun muntahlah asalkan kamu semua menguasai topik ini). Apakah yang akan terjadi jika anda tak dapat menguasai topik ini? Susah bagi anda untuk menguasai topik2 lain. Percayalah kata2 saya. Jadi jangan jemu berusaha. Smoga berjaya! :)

No comments: